XBDF

شیخ محمود سعید ممدوح (عالم برجسته اهل سنت): علمای اهل سنت نسبت به فقه امام صادق (ع) بی اعتنایی کرده و برای اسقاط آن تلاش کرده‌اند!

فرهنگی

شیخ محمود سعید ممدوح از علمای با انصاف اهل سنت کتابی در خصوص توسل به رشته تحریر درآورده که نام آن « رفع المنارة » می باشد .

زبان و ادبیات فارسی | دی ۱۳۸۷

هنر وازه سازی علمی در زبان فارسی (دانش اصطلاح شناسی) فارسی زبانی است هند و اروپایی با ادبیاتی پربار و سابقه‌ای درازآهنگ که کهن‌ترین دیسه‌ (شکل) آن، زبان اوستایی، به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد.

حقوق جزا وجرم شناسی – رشد کیفری | اسفند ۱۳۹۱

فقهای امامیه نیز با استفاده از بیان امام صادق(ع) که می‌فرمایند: «ایناس الرشد، حفظ المال» (حر عاملی، ۱۴۱۴ق: ج۱۳، ص ۴۳۳) واژه رشد را به توانایی در نگهداری اموال در معاملات و هدر ندادن آنها تعبیر …

افسون

شیخ محمود شبستری شاعر نیمه ی دوم قرن هفتم و نیمه ی اول قرن هشتم، منظومه ی کوتاه گلشن راز را سروده است که اگرچه از نظر شیوه های هنری بیان به پای منظومه های مهم فارسی نمی رسد، از نظر ایجاز و جامعیت اشارات عرفانی، اهمیت …

شبهات کتاب سرخاب و سفید آب جلد دوم – پرسمان

مفسران شیعه و سنی تصریح کرده‌اند که مراد از « وَلْیَتَلَطَّفْ» تقیه است که وقتی یکی از اصحاب کهف بعد از بیدار شدن قصد کرد که به شهر برود و برای آن‌ها غذا تهیه کند، دوستان او توصیه کردند که …

كشكول دانش آموزي

بعضی از معاصران، تاریخ وفات شیخ محمود را همان ۷۲۰ پذیرفته اند ولی تولد او را پیش از سال ۶۸۷ حدس زده اند و دلیل آن را هم بعید بودن ۲۶ سالگی شبستری برای شهرت فراوان او در عهد خدابنده ذکر کرده اند.

بررسی و تجزیه وتحلیل مکاتب مختلف نگارگری

سال‌های دهه ۱۳۸۰ به بعد شاهد برآمدن نسلی از هنرمندان جوان ایرانی بود که به دلیل رشد و تحصیل در فضای به نسبت بازتر سیاسی، کارهایی اغلب رها از اندیشه هویتی نسل‌های پیش از خود آفریدند که شکل‌های جدیدتری از …

زندگی نامه آیة الله العظمی فقیه سبزواری | شرح حال علمای …

حقیر در میان قفّه به پا ایستاده و مؤلفات فقه و اصول خود را در ساروقی بسته و بالای سرخود نگه داشته بودم كه اگر فرضاً غرق شدم، اول خود غرق شوم بعد از آن نوبت به آن مؤلفات برسد و تا به حال كه این …

شعرا [آرشيو] – P30World Forums – انجمن های تخصصی پی سی ورلد

عضی گفته اند که به سبب بدگوئی حسودان، فردوسی نزد محمود به بی دینی متهم شد (در واقع اعتقاد فردوسی به شیعه که سلطان محمود آن را قبول نداشت هم به این موضوع اضافه شد) و از این رو سلطان به او بی اعتنائی کرد.

دين و فلسفه | تیر ۱۳۹۰

بر همگان روشن است كه عرفان بیش از آنكه نظری، نگرشی و علمی باشد، عملی و عینی است، شیخ محمود قیصری به نقش عرفان علمی در عرفان عملی نیز توجه ویژه نهاده و آورده اند: «ان الوصول الی الله سبحانه قسمان: علمی …

بهلول | فروردین ۱۳۸۹

و در غزلی دیگر: از آن می ده ه در خلوتگه رندان بی حرمت به هم كوبد سجودم را به هم ریزد قیامم را زاهدان ریایی و سجاده به دوشان در نزد اهل ظاهر محترمند، اما رندان، به حق پیوستگانند و با روح نماز به …

بختیاری ـ هلوسعد | اردیبهشت ۱۳۹۲

ج.2.وجه بیرونی افتراق: اما از جنبه بیرونی عرفان های شرقی برخلاف عرفان اسلامی با فرهنگ شرک آلودمدرنیته و تمدن لیبرال غربی مشکلی ندارند و تنها حوزه‏ای که با فرهنگ غربی خیلی مشکل دارد اسلام است.‌ قرآن کریم شرک …

بررسی و تجزیه وتحلیل مکاتب مختلف نگارگری | آبان ۱۳۹۴

یا به عبارت دیگر، هنر و اثر هنری چیست؟[۴] در پاسخ چند تعریف محتمل مطرح شده‌اند: نظریه صورت معنادار: هنر مجموعهٔ آثاری است که دارای نسبت معینی میان اجزای خود هستند؛ که بر اساس آن در میان منتقدان …

بختیاری ـ هلوسعد | بهمن ۱۳۹۱

شاید نویسنده کتاب به دلیل ناآشنایی با منطقه و روستاهای آن و یا اشتباهاً به صورت « بلعید» آن را نگارش کرده باشد و یا حتی ممکن است در متن اصلی «هلیسعد» بوده با گذشت زمان ناخوانا شده و در نوشته ها …

صراط حمید

صراط حمید وهدوا الی الطیب من القول وهدوا الی صراط الحمید. حج – 24

میقات حج-جلد 65

امام صادق (ع) فرمودند: در حج و مشاعر، برای خودت هر دعایی را که دوست داری، با تمام جدّ و جهد مطرح کن؛ چرا که روز عرفه روز دعا و مسألت است و پناه به خدا ببر از وسوسههای شیطان و فریب خوردن از آن؛ چرا …

فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو

8.زیربار حق نرفتن و حرص به‌ کشمکش بی‌جا:برای بحث کننده،گاهی‌ مبغوض‌ترین چیز آن است که حق،بر زبان‌ حریفش آشکار شود. 9.ریا:تلاش در جهت جلب نظر و توجه و تمایل مردم به خود»71.

مبشرین و منذرین | هفته اوّل آذر ۱۳۹۲

من شروع کردم به گریه و عرض کردم: یا امیرالمؤمنین! پس از چند روز یک مرد را یافتم، ولی او نیز به من اعتنایی نکرد. بی درنگ شیخ در حجره را باز کرد و رو به من نمود و اشاره کرد بیا بالا.

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , ,